• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

De ha mina lånenummer, hjälp

S

Simon

Gäst
Poäng: 0
Hej!

Jag har nu fått ett bra samlingslån ifrån swedbank och som har blivit godkänt. Men det sista steget vill de ha mina lånenummer på mina andra (3) lån som de ska lösa in åt mig. Det står att det ska stå på AVI:n eller om man loggar in på deras hemsida och kollar över lånet men hittar inte det någonstans. Finns det ett annat ord för lånenummer eller är jag helt ute och cyklar?

Tacksam för svar!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Hej!

Jag har nu fått ett bra samlingslån ifrån swedbank och som har blivit godkänt. Men det sista steget vill de ha mina lånenummer på mina andra (3) lån som de ska lösa in åt mig. Det står att det ska stå på AVI:n eller om man loggar in på deras hemsida och kollar över lånet men hittar inte det någonstans. Finns det ett annat ord för lånenummer eller är jag helt ute och cyklar?

Tacksam för svar!
Gissar att de inte enbart vill ha nummer, de vill väl veta vilka banker också? Det brukar ju vara bankgiro nr och ocr nr bankerna vill ha så att de kan betala in.
 
S

Simon

Gäst
Poäng: 0
De vill ha lånenummer och sen vilka banker ja. Sen var OCR och bankgiro/plusgiro frivilligt.
Men står inte specifikt lånenummer på mina AVI:er, utan kundnummer, kontonummer men det är kanske samma sak som lånenummer?

Mvh
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
De vill ha lånenummer och sen vilka banker ja. Sen var OCR och bankgiro/plusgiro frivilligt.
Men står inte specifikt lånenummer på mina AVI:er, utan kundnummer, kontonummer men det är kanske samma sak som lånenummer?

Mvh
Ja det borde duga, de är ju förmodligen unika nummer som kan identifiera lånet och att det är ditt.
 

Tomtefar1

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
7 December 2018
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
De vill ha lånenummer och sen vilka banker ja. Sen var OCR och bankgiro/plusgiro frivilligt.
Men står inte specifikt lånenummer på mina AVI:er, utan kundnummer, kontonummer men det är kanske samma sak som lånenummer?

Mvh

På mitt lån hos marginalen så står det specifikt privatlån och sedan ett nummer. Ett kundnummer hos en bank kanske kan innebära att du är kund men har flera produkter? Lån, kort osv. Men det kan säkert variera från fall till fall.
 
S

Simon

Gäst
Poäng: 0
Okej tack för era svar! Ja de borde kunna identifiera med antingen kundnumret eller kontonumret. Känns bara osäkert när det står specifikt Lånenummer.

Ah, det ena är Santander consumer bank och där har jag bara ett billån, ingenting annat. Sen det andra som ska lösas är Remember och där har jag också bara ett lån och ingenting annat.

Mvh
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 295
Mottagna reaktioner
689
Poäng
637
Okej, hur blir det när man har olika ocr nummer varje gång? (Vet att santander har olika, dock så har remember samma varje gång)

jag har bara varit med om man måste fylla i belopp, ocrnummer och bg/pg när det är lösenkrav. Då står det oftast också ”fyll i ocrnummer/lånenummer”. Däremot så vet jag att på fakturorna man får från bankerna man har lån hos så finns det kundnummer och lånenummer och allt vad det är men OCR borde vara tillräckligt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp